julstöket över?

Hejsan allesammans... hur har ni det i allt julstök?? själv har ja idag inhandlat dom sista klapparna.  hehe vet att ja är ute i sista minuten, men vem är inte de??
Antar att det inte är bara jag som hatar, verkligen hatar svenska folket. Vi är så otacksamma och om man skulle råka gå på någon nu när det är så mycket folk i affärerna är det väl inte så mycket begärt att säga förlåt eller ursäkta.
Om man skulle åka till något annat land t.ex. Thailand så är dom jättesnälla och erbjuder hjälp även om man inte ber om det. Varför kan vi inte ha det så i Sverige? aja.. förutom alla "otacksamma människor" så har dagen varit helt okej!
Lyssnar just nu på när min lilla syster står inne på sitt rum å skri... förlåt, sjunger... hehe ja du Clara, tyvärr är nog inte idol något för dig... men du är rolig att lyssna på. :p

Dagen innan julafton brukar ju va rätt seg... iallafall när man va liten. Men i år så bara den rusa iväg, har hunnit med nästan allt jag skulle göra, ska doppa mina mozartkulor i choklad snart. har inte gjort de än! :p
Har även orkat plocka upp några tomtar idag, eller aa... typ 5 tror ja det blev. (har nämligen tre fulla skolådor med tomtar, så ja orka inte ta upp alla.)
känns hemskt, varje år har ja pyntat hela mitt rum med tomtar dagen innan första advent. men i år kände jag inte för det. kände knappt för att plocka upp dom nu, men hallå, man kan inte fira jul utan lite tomtar i rummet när man vaknar! så ja tvingade helt enkelt mig själv till att plocka upp några.
Vi  hann även att klä granen idag :) fast clara gjorde det mesta, men det blev mer julstämmning i huset efter det!
Nu sitter jag här och försöker få ihop några rader samtidigt som jag lägger ut några bilder på bilddagboken, (där jag heter aliiidaaa).
Men måste sluta nu, ska ner å doppa mozartkulorna så vi får lite julgodis imorgon. (tror att allt  är slut redan) haha x)
söt sött


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0