Januari

Hejsan!
Vad har ni gjort för skoj idag da??

Jag har idag tillsammans med familjen och mina kusiner haft friluftsdag(som pappa kallar de) haha 
Vi drog på underställ och termobyxor och kokade varm choklad. Sen knökade vi oss in allihopa i bilen (tog två) för att åka till jämnasjön och åka skriskor! Skojskoj var det.
Jag åkte en gång förra vinter med skolan och innan dess har jag inte åkt sen jag var liten.
Men det var gör skoj, hade lite panik i början för att det såg ut som att isen skulle spricka, även om min kusin som är 8 år försökte övertyga mig motsatsen.  Isen var faktiskt över 1 dm tjock... haha. Men efter en stund övervann jag min rädsla.

Vi grillade korv, hamburgare, drack varm choklad och njöt av solen som kom fram efter ett tag.
När vi sedan skulle åka lite till så råkade min kusin Axel bli klämd när han skulle ta på sig hjälmen. Och tro mig, ett helvete braka lös. Haha, men ingen orkade bry sig, alla barar kolla på honom och sa - det går nog över snart. Han ville inte åka mer iallafall och la sig på marken och skrek.
Efter ett tag kom jag på att jag hade ett plåster i fickan (fråga mig inte varför) och när jag hade satt på det var han på helt andra tankar.
Han och jag begav oss ut i den mörka skogen för att skjuta lite älgar, men i slutändan hade vi övergått till dinosaurier. Haha hittade lite långhalsar och sånt ute i skogen... x)

Det är inte min bild, men det var iallafall underbart!
(Det är inte min bild)

Föresten vill jag säga förlåt för att jag inte skrev igår, men det hände inte så mycket.
Var i lidköping med min syster. Jag skulle byta några saker, bl.a. ett par tights från gina tricot. Dom hade blivit typ gråa efter en tvätt. Tyvärr hade jag inget kvitto men dom på gina var så snälla att dom lät mig byta ändå. =)
Sen var jag lite frusen på kvällen så jag stack med mamma för att bada bastu. Efter det blev det pizza, eftersom ingen orkarde göra iordning något annat. hehe

Tänkte nu berätta om mina nyårslöften som jag skulle gjort igår, hehe.
 
Dom som gäller iår är:
1. Behålla mina långa naglar!
2. Göra minst 50 sittup varje dag, blir kanske mer lite senare när ja väl har kommit in i det hela. hehe
3. Fortsätta med arrobics
4. Gå ut och gå oftare
5. Försöka bli en bättre person, innom det mesta.
5. Och själklart att hålla mina nyårslöften! haha

Min gulliga lillasyster frågade mig varför jag inte helt enkel skriver att träna mer, istället för 50 sittups varje dag, fortsätta med arrobic och gå ut och gå oftare. Men det är ju enkelt... det låter så mycket tråkigare när man säger träna mer. x)

Vet ej om jag kommer lyckas med löfterna men jag kan ju alltid försöka! eller hur??
kramar ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0